lauantai 18. heinäkuuta 2015

''Kunhan teet parhaasi!''

Katsoin tuossa pari päivää sitten Fitnesspäiväkirjojen yhden jakson, (en muista mikä jakso oli kyseessä) missä Nanna Koivisto puhuu siitä, että kun tekee parhaansa se ei ole parasta mihin itse pystyisi.
Tuo lause sai minut ajattelemaan ja olen tismalleen samaa mieltä, jos aina ''tekee parhaansa'' ei ikinä kehity. Silloin ei ikinä vie itseään äärirajoille vaan siihen rajalle missä oli viime kerralla, koska et ole tietoinen siitä oikeasta ''omasta parhaastasi'' vaan siitä mihin kykenit viime kerralla.
Eli älä tee parastasi, vaan vie itsesi pidemmälle. Jos teet vain parhaasi ei sinusta ikinä voi tulla paras.
 
 
Itse ainakin haluan kehittyä erittäin paljon, niin henkisesti kuin fyysisesti. Olen myös huomannut sen, että toisin kuin saman ikäisillä muilla ihmisillä, tärkein arvo elämässäni on onnellisuus ja kehittyminen, eikä kavereitten kanssa notkuminen. Tosin ystävät ovat äärettömän tärkeitä ja voin sanoa, että ilman tärkeitä ihmisiä olisi melkeinpä mahdotonta elää.
Mutta. Silti sanon, että onnellisuus ja kehittyminen on tärkeimmät arvot minulle.
 
 
 
 
Ehkä mä olen hullu kun minulla on niin suuri halu kehittyä, se on jo intohimon tasolla.
Yritän aina olla parempi kuin eilen.
Olen mielestäni lähiaikoina kehittynyt! Voin sanoa sen ääneen (tai kirjoittaa :D) ilman, että tunnen oloni omahyväiseksi tai itsekkääksi. En edes ymmärrä miksi Suomalaiset ihmiset ajattelevat toista aina itsekkääksi jos ei pidä itseään ihan paskana.
En ymmärrä, että miksi omia onnistumisiaan, ylpeyden aiheita ei saa/voi sanoa ääneen ilman, että joku pitää sinua narsistisena tai itsekkäänä ihmisenä. Minä olen ainakin löytänyt mielenrauhan oman ulkonäköni ja mieleni kanssa siten, että en pidä itseäni huonona vaan keskityn niihin hyviin asioihin.
 
 
 
Itsetunto on mielestäni niin tärkeä asia ihmisessä. Kun on hyvä itsetunto uskaltaa astua pois mukavuus ympyrästään ja silloin tapahtuu kehitystä. Silloin myös uskaltaa tehdä suuria valintoja ja ''hypätä tuntemattomaan''.
 Hyvällä itsetunnolla ja omahyväisyydellä on tosin todella suuri ero.
 
Mikä on sulle tärkein arvo elämässä ja omaatko hyvän itsetunnon?
 
<3:Mette
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti